Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 29 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Problematika plaveckého výcviku v závislosti na kožních onemocněních
Kleinerová, Kateřina
Diplomová práce se zaměřuje na děti mladšího školního věku, které absolvovaly povinný plavecký výcvik v bazénech s různými úpravami vody, konkrétně chlorem, solí a UV+. Cílem práce bylo zanalyzovat, jak tato plavecká výuka ovlivňuje děti s různými kožními onemocněními, jako je suchá kůže, atopický ekzém, lupénka a plantární bradavice. Výzkum probíhal na třech odlišných základních školách. Každá škola navštěvovala během plavecké výuky jiný plavecký bazén s odlišnou metodou úpravy vody. Výzkumu se zúčastnilo 348 žáků, z toho 172 dívek a 176 chlapců 3. a 4. třídy ve věku od 8 do 11 let. V rámci výzkumu byla využita metoda kvantitativního osobního dotazování a metoda kvalitativního pozorování. Teoretická část se zabývá plaváním, plaveckou výukou, metodami úpravy vody v plaveckých bazénech a vybranými kožními chorobami. V praktické části jsou popsány výsledky výzkumu. Získané výsledky ukázaly, že suchost kůže se projevila u 35,4 % žáků ze všech třech škol, které navštěvovaly plaveckou výuku. Na chlórovaném bazénu se suchost kůže projevila u 26,5 % žáků, na bazénu ošetřovaném solí se objevila u 46,2 % žáků a na bazénu UV+ se suchost kůže projevila u 34,6 % žáků. Zhoršení atopického ekzému se projevilo u 44,8 % atopiků ze všech základních škol. Na chlórovaném bazénu se atopický ekzém zhoršil 50 % atopiků,...
Problematika plaveckého výcviku v závislosti na kožních onemocněních
Kleinerová, Kateřina ; Svobodová, Irena (vedoucí práce) ; Jandová, Soňa (oponent)
Diplomová práce se zaměřuje na děti mladšího školního věku, které absolvovaly povinný plavecký výcvik v bazénech s různými úpravami vody, konkrétně chlorem, solí a UV+. Cílem práce bylo zanalyzovat, jak tato plavecká výuka ovlivňuje děti s různými kožními onemocněními, jako je suchá kůže, atopický ekzém, lupénka a plantární bradavice. Výzkum probíhal na třech odlišných základních školách. Každá škola navštěvovala během plavecké výuky jiný plavecký bazén s odlišnou metodou úpravy vody. Výzkumu se zúčastnilo 348 žáků, z toho 172 dívek a 176 chlapců 3. a 4. třídy ve věku od 8 do 11 let. V rámci výzkumu byla využita metoda kvantitativního osobního dotazování a metoda kvalitativního pozorování. Teoretická část se zabývá plaváním, plaveckou výukou, metodami úpravy vody v plaveckých bazénech a vybranými kožními chorobami. V praktické části jsou popsány výsledky výzkumu. Získané výsledky ukázaly, že suchost kůže se projevila u 35,4 % žáků ze všech třech škol, které navštěvovaly plaveckou výuku. Na chlórovaném bazénu se suchost kůže projevila u 26,5 % žáků, na bazénu ošetřovaném solí se objevila u 46,2 % žáků a na bazénu UV+ se suchost kůže projevila u 34,6 % žáků. Zhoršení atopického ekzému se projevilo u 44,8 % atopiků ze všech základních škol. Na chlórovaném bazénu se atopický ekzém zhoršil 50 % atopiků,...
Dynamika tréninkových ukazatelů v rámci RTC v základní etapě plaveckého tréninku
Willner, Jiří ; Chrzanowská, Babeta (vedoucí práce) ; Horčic, Josef (oponent)
Název: Plánování a analýza tréninku plavců v základní etapě Cíle: Cílem práce bylo experimentálně aplikovat tréninkový plán pro plavce v základní etapě sportovního tréninku a zároveň prostřednictvím dosažených výkonů na vybraných soutěžích ověřit účinnost a platnost realizovaného plánu. Metody: V práci jsme využili metodu experimentální aplikace tréninkového plánu, metodu nepřímého pozorování v rámci diagnostiky plavecké techniky ve flumu. Další metodou bylo přímé pozorování pro kontrolu techniky při realizaci tréninku. Dále byly pro diagnostiku plavecké techniky navrženy a využity tabulky kvalitativní analýzy pohybu. Metodou komparace byly srovnány vybrané obecné tréninkové ukazatele a dosažená výkonnost plavců. Rovněž byla použita metoda Conconiho testu pro zjištění funkčních parametrů zátěžového vyšetření. Výsledky: Zjistili jsme, že tréninkový plán byl efektivní. Došlo ke zlepšení technické úrovně plavců a zlepšení dosažené výkonnosti na plaveckých závodech. Zároveň bylo u testovaných osob sledováno VO2 max, které se v průběhu aplikace tréninkového plánu u jednoho z plavců zvýšilo a u druhého snížilo. Klíčová slova: plavecký trénink, základní etapa tréninku, plavecká technika, tréninkové ukazatelé
Vliv plavecké výuky na zvyšování flexibility a pohyblivosti u dětí ZŠ
Nezdarová, Barbora ; Svobodová, Irena (vedoucí práce) ; Kuhnová, Věra (oponent)
Cílem této diplomové práce je zjistit, jak plavání ovlivňuje kloubní pohyblivost a ohebnost u dětí mladšího školního věku. Pomocí vhodných testů pohyblivosti a ohebnosti jsem zjišťovala, zda se kloubní pohyblivost u dětí mladšího školního věku mění a jak. Testování každého žáka proběhlo dvakrát. První testování proběhlo na začátku plaveckého výcviku, úvodní hodinu. Druhé testování proběhlo na konci plaveckého výcviku, poslední hodinu. Následně jsem naměřené výsledky porovnávala a hodnotila. Teoretická část je zaměřena na charakteristiku období mladšího školního věku a na vysvětlení a objasnění základních pojmů. Výzkumná část popisuje vybrané metody a zjištěné výsledky se slovním hodnocením.
Nácvik plaveckého způsobu kraul u dětí
Vajglová, Kateřina ; Svobodová, Irena (vedoucí práce) ; Kuhnová, Věra (oponent)
Cílem této práce je porovnat dvě skupiny dětí při nácviku plaveckého způsobu kraul, přičemž jedna skupina navštěvuje plavecký klub Juklík již od raného věku a druhá skupina navštěvující plaveckou školu až na základní škole v rámci výuky. Nedílnou součástí práce je příprava vyučovacích hodin a ověření jejich cílů v praxi. V práci je popsán průběh a výsledky pozorování, které jsou následně zobrazeny v grafech. KLÍČOVÁ SLOVA Plavecký výcvik, plavecký způsob, kraul, plavání, děti, chyby metodika, didaktika, výukové programy, předškolní věk, mladší školní věk
Plavecký výcvik v předškolním vzdělávání
Šalomová, Zuzana ; Svobodová, Irena (vedoucí práce) ; Kuhnová, Věra (oponent)
1 ABSTRAKT Bakalářská práce se zabývá problematikou plaveckého výcviku a výuky v předškolním vzdělávání. Postihuje znalost základních plaveckých dovedností. Teoretická část se zaměřuje především na význam vodního prostředí, charakteristiku předškolního věku a metodiku plaveckého výcviku. Praktická část se zabývá průběhem plaveckého výcviku předškolních dětí v plavecké škole, sleduje a porovnává jednotlivé výukové metody a didaktické postupy během jednotlivých plaveckých lekcí. Práce obsahuje také několik grafů, reflektujících plaveckou úroveň dětí a dotazník pro rodiče. Cílem bakalářské práce bylo sledovat a porovnat jednotlivé výukové metody a didaktické postupy při plavecké výuce. V této práci byla použita metoda participantního pozorování, dále metoda empirického testu a metoda syntézy. Z výsledků je patrné, že se děti během výcviku zlepšily hned v několika plaveckých dovednostech, největší zlepšení bylo pozorováno u plavecké dovednosti potopení celé hlavy do vody, vznášení se na vodě (Floating) a přetočení se z jedné splývavé polohy do druhé. Obecně lze říct, že se ve všech plaveckých dovednostech zlepšilo alespoň jedno dítě. Smíšená metoda vyhovovala dětem nejvíce, plavecké dovednosti se děti učily touto metodou rychleji a byla pro ně přínosnější než ostatní metody. Ve všech případech byla smíšená...
Úroveň výuky plaveckých škol ve Středočeském kraji
Sieglová, Iva ; Svobodová, Irena (vedoucí práce) ; Dlouhý, Martin (oponent)
Cílem práce je zmapovat povinnou výuku plavání dětí mladšího školního věku ve Středočeském kraji. Práce bude taktéž cílit na problematiku výuky prvního plaveckého způsobu v jednotlivých plaveckých školách, na používané výukové metody, jakož i na vzdělání a délku praxe jejich pedagogů v těchto školách Středočeského regionu. V teoretické části práce seznamuje s historií plavecké výuky, legislativou plaveckých škol, s významem plavání, s plaveckými způsoby vyučovanými v základní povinné plavecké výuce i s charakteristikou dětí mladšího školního věku. V praktické části bychom měli srovnat úroveň jednotlivých plaveckých škol regionu při povinné výuce plavání, stejně jako i komponenty, které tuto výuku mohou ovlivňovat. Zároveň bychom měli zmapovat výuku jednotlivých plaveckých způsobů a výukové metody v těchto plaveckých školách Středočeského kraje. KLÍČOVÁ SLOVA plavecký výcvik, plavecká škola, plavecký způsob, plavání, výuka, žák, instruktor, plavecké dovednosti, výukové metody, vzdělání
Vliv plaveckého výcviku na rozvoj vybraných koordinačních schopností u dětí mladšího školního věku
Sobotková, Barbara ; Svobodová, Irena (vedoucí práce) ; Pádivý, Martin (oponent)
Hlavním cílem této diplomové práce je zjistit, jaký má plavecký výcvik vliv na rozvoj vybraných koordinačních schopností u dětí mladšího školního věku. Pro toto zjištění byly použity vybrané motorické testy. Zkoumaným souborem byla skupina dívek a chlapců mladšího školního věku. Testování proběhlo dvakrát u každého žáka. První testování se uskutečnilo na začátku školního roku při zahájení plaveckého výcviku. Druhé testování proběhlo po absolvování pěti lekcí plavecké výuky. Teoretická část práce je zaměřena na plavání, motorické schopnosti, koordinační schopnosti a charakteristiku mladšího školního věku. V praktické části jsou zpracovány, porovnány a vyhodnoceny výsledky provedených koordinačních testů. Při zpracování výsledků byly použity metody testování, pozorování, statistická metoda zpracování získaných dat, metoda aritmetického průměrování, metoda modusová a mediánová. Ze souhrnných výsledků vyplynulo, že plavecký výcvik pozitivně ovlivňuje koordinační schopnosti dětí mladšího školního věku, neboť u všech testovaných jedinců bylo zjištěno zlepšení. KLÍČOVÁ SLOVA plavecký výcvik, koordinační schopnosti, plavecké způsoby, testy, plavec, mladší školní věk
Plavecký výcvik dětí se specifickými poruchami učení v mladším školním věku
Šťastná, Hana ; Svobodová, Irena (vedoucí práce) ; Dlouhý, Martin (oponent)
Práce reflektovala působení základního plaveckého výcviku a vodního prostředí na úroveň jemné motoriky horních končetin u žáků se specifickými poruchami učení. Součástí práce je srovnání se skupinou stejně starých žáků se specifickými poruchami učení, kteří se základního plaveckého výcviku neúčastnili. Hlavním cílem diplomové práce bylo sledovat skupinu žáků pražské soukromé základní školy, která je zaměřená na výuku dětí se specifickými poruchami učení, a vyhodnotit případné změny jemné motoriky horních končetin. Ve vybrané skupině žáků měly všechny děti diagnostikovanou jednu či kombinaci specifických poruch učení jako jsou vývojová dysfázie, dyspraxie, dysgrafie, dyslexie, syndrom ADHD a Aspergerův syndrom, ve věku osm až deset let. Jednalo se o povinný základní plavecký výcvik ve 3. třídě, který probíhal ve školním roce 2018/2019 a kterého se účastnilo patnáct žáků. Na začátku výcviku proběhlo vstupní testování jemné motoriky horních končetin a test úrovně základních plaveckých dovedností. Výstupní testování proběhlo v únoru 2019 po absolvování dvaceti hodin výcviku. Pro porovnání úrovně jemné motoriky bylo provedeno testování další skupiny žáků s výše uvedenými poruchami učení stejného věku, kteří základním plaveckým výcvikem neprošli. Klíčová slova plavecký výcvik, specifické poruchy učení,...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 29 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.